CINTA :)

CINTA adalah sebuah kata yang sederhana dengan ribuan makna, hadir di setiap hati manusia untuk memberikan kebahagiaan walaupun kadang menghadirkan kekecewaan dan kesepian. CINTA kata yang tak pernah bosan untuk dibahas dan diceritakan, kata yang indah namun kadang menakutkan, CINTA menjadi alasan untuk bertahan bila dikecewakan, ia diciptakan dengan keangungan namun tak akan mengalahkan penciptanya. CINTA hadir untuk mahkluknya yang paling mulia dan untuk temani manusia tapi bukan untuk memperbudakkan hambanya. CINTA takkan pernah habis kata yang boleh digambarkan dan takkan pernah cukup untuk dicipta dan mencatat sejarah bersamanya.


assalamualikum. hyehye. korang semua mesti tahu apa itu CINTA kan. BF/GF msti ada kata *SAYA CINTAKAN AWAK. tipu lah klau tak dak.  yg tak dak bf/gf tuhh lain cerita la kan. cinta tuhh indahkan tp kita ja yg tak dpt nak nikmati keindahan cinta tu. bnyak makna cinta nie tp setenggah org ja yg tak thu makna cinta. senang ja lafazkan kata ILOVEYOU tp tak thu apa yg kita terima bila dpat seseorang dalam hidup kita. ada tak korang fikir dgn perkataan ILOVEYOU tu boleh buat seseorang tuhh sakit. contah lahh. korang lafazkan perkataan tuhh dekat sesorang  tp berniat cuma nak berkawan. tp dia pulak amek serius dgn apa yg korang lafazkan. tak ke parah mcm tuhh. so jgn lah main-2 dgn CINTA nie. ada juga setengah dari manusia nie suka bermain dgn cinta. bercinta dgn ramai org smpai tak fikir perasaan org lain. ramai dh yg kieyra tgk jd mcm tuh. knp lah hrus ada CURANG sdangkan dh ada yg SETIA. bersyukur lah sama. jgn bg hati-2 org yg korang syg terluka. nnti merana. bkn nak menyebok tp cma tegur. tp ikut lah. hak masing-2 bukan. kieyra hanya mampu senyap dan senyum :) cewaahh ! ayatt tuhh. haha :D kieyra bukan nak nasihat or tjuk pndai la kan. tp apa yg kieyra update tuhh kieyra nmpak dekat sekeliling kieyra. ada tak yg dh bercinta bertahun-2? ada tak? msti ada kan. cinta yg kekal apabila mendapat restu dari family n Tuhan. pasti itu jodoh dari Tuhan. kita tak thu jodoh kita siapa. tp ALLAH S.W.T menjanji kan yg terbaik untuk hambanya. jgn menangis bila dikecewakan jgn rasa sunyi bila dtggalkan. sebab kita masih ada yg syg kan kita. kawan, keluar dan Tuhan sntiasa ada dekat kita. tak perlu lah nak bunuh dri bila dtgglkan malah dekat kan dri kita pada Yang Maha Esa. mudah-2 han kita dpt jln yg benar dan ketenangan hidup. jadi korang-2 semua ingt lah nahh. jgn lah skitkan hati org yg korang syg. SETIALAH pada psgn korang-2 semua. skrg nie ssh nak cari yg setia. kieyra hrap sgt korang dgn pasangan korang bahagia n kekal selamanya. aminn. :)

#maaf dri hujung rmbut smpai hujung kaki skali celah-2 kuku kaki tuhh andai ada yg terasa.  kieyra bukan apa. cuma nak share sahaj. tp klau tak betul maafkan lah. sebab manusia ada juga yg buat kesalah. kalau tak suka tak perlu baca. tak paksa. thanks kepada yg sudi membaca ^_^